top of page
  • תמונת הסופר/תחן נוי

החזרי מס, החששות – האם אני יכול לבד? למה לשלם לך...? בסוף אצטרך לשלם להם...

שכירים רבים שואלים אותי, "האם זה נכון שבאמת מקבלים החזרי מס" – והתשובה היא כן.

זה מה שאני עושה עבור אנשים רוב היום, וכך זה נראה, אמיתי (צילום מידע ממסך מס הכנסה) –

שכירים רבים לא דרשו עד כה את ההחזרים שלהם מחשש שיסתבר שהם חייבים למס הכנסה (כי זה קורה, במיוחד במקרים של אבטלה/חל"ת/חל"ד, ו"זה קרה לשכן שלי"...).

אצלנו סכום ההחזר ידוע מראש, וכל עוד יש לנו את מלוא המידע, ההחזר הוא נכון (טפו טפו טפו).

רבים אומרים "אני יכול לבד". כן, אתה יכול. האם אתה יודע מה לכלול? אילו מסמכים לצרף? האם אתה בטוח מראש בהחזר שלך, ולא מכניס את הראש לסכנה? יודע איך למלא את הטופס? אל מי לפנות אם יש בעיה? במס הכנסה יעזרו לך אולי, אבל קצת בעומס וגם בניגוד ענינים... אנחנו ישראלים וידועים כיודעים הכל, אבל עדיין יש אנשי מקצוע.

אגב, התשלום אליי הוא כנגד החזר בלבד – לא קיבלת לא שילמת – אין לך מה להפסיד. אני לא לוקחת "דמי פתיחת תיק" וכסף מראש. וגם, החשבונית של התשלום אליי מוכר כהוצאה ותוכל לקבל עליה החזר מס בשנה הבאה (-:

לקוחות שלי נשארים איתי שנים רבות ודוחות רבים, חלקם אפילו הופכים ללקוחות בתחומים אחרים. אני מאד גאה בכך ואני זמינה עבורם בכל שאלה בתחומים הרבים בהם אנו עוסקים.

כל שורה, בטבלה המובאת כאן מתוך מערכת רשות המיסים, היא סיפור של אדם ומשפחה.

ם (שם בדוי) הגיש דוחות דרכי במשך שנים רבות. ב2020 הוא חלה מאד, ונאלץ למשוך את כספי הפנסיה שלו. חברת הביטוח ניכו לו 35% מס הכנסה, ואמרו לו "ככה זה, גש למס הכנסה והם יחזירו". חיים מזמן לא יוצא מהבית למעט לטיפולים, אבל קבע פגישה, הלך למס הכנסה, והפקיד הנחמד אמר לו "תביא ככה וככה, תחתום כאן". אולי היה לא מרוכז, ואולי לא דייק... ופתאום קפץ לי מידע, שחיים קיבל החזר מס בסך 29 ₪ שלמים בגין שנת 2020. הבנתי שהדבר לא הגיוני (אף אחד לא נכנס למס הכנסה כדי לקבל 29 ₪), כמעט נעלבתי, ושלחתי לו הודעה... מיד חזר אליי טלפונית, סיפר לי ש"הכל אמור היה להיות ממש פשוט"... ביצעתי עבורו את התיקון לדוח, ובתוך שבוע קיבל חיים 26,265 ₪ לבנק (אמיתי, בצילום למעלה).

חגית כל כך חששה שהמעסיק שלה ידע שהילד שלה נכה, שכמעט ויתרה על הגשת תביעה עבור 3 שנים.

ליוסי, יש תיק ניירות ערך. ב2015 ביצעתי עבורו החזרי מס ותהליך של "העברת הפסדים", ולא שמעתי ממנו הרבה זמן. פתאום טלפון, מה נשמע, האם את עדיין דואגת לי? בטח! הגשתי דוח ל2020 ציפיתי ל5,000 ₪, ולא קיבלתי כלום... מבדיקה עלה כי הוא הרויח סוף סוף, וציפה לקיזוז ההפסדים. אבל העברת ההפסדים ש"ביצע בעצמו" לא היתה תקינה, ולא הועברו. ביצעתי עבורו העברת הפסדי ני"ע משנת 2015 לשנת 2020, ואכן הוא קיבל 5,308 ₪.

כי אני יודעת מה אני עושה.

לא חייבים לנסות לבד, ולא להצליח – עדיף מראש לבצע את התהליך בצורה המיטבית.

ואגב - החזרים בגין שנת 2015 ניתן לדרוש עד 31.12.21 בלבד. עכשיו הזמן.

אני מזמינה אותך ליצור קשר (ו/או לספר לחברים השכירים), לבדיקה אישית. כי חבל להפסיד כסף שלך.


שולמית

רכזת תחום החזרי מס ושכירים, משרד רו"ח חן נוי

08-9150505 (#2) 052-2605456 www.NoyCpa.co.il shulamit@NoyCpa.co.il

44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צעדים חשובים לסגירת שנת 2023 בצורה מאורגנת

להלן מספר דברים שיש לבצע לסגירת השנה ולטובת הדוח השנתי (כמובן עשה/י רק מה שרלוונטי לעסק שלך...): 1.           רכבים: לרשום את מונה הק"מ של כל כלי הרכב המשמשים את העסק: כולל פרטי, שכור וגם ליסינג. 2.  

מקדמות לפיצויים בישובי ספר בצפון ודרום בלבד

לקוחות יקרים, בהמשך לעדכונים הטפטפים, להלן מידע נכון לבקר זה. כפי שאתם רואים, המידע אינו שלם (טרם פורסמה רשימת הישובים הרלוונטים), ובכל זאת להלן מידע לגבי מקדמות לפיצויים בישובי ספר בצפון ודרום בלבד

bottom of page