top of page
  • תמונת הסופר/תחן נוי

דווקא עכשיו - לכל שכיר כדאי לבדוק זכאות להחזרי מס הכנסה

לשכירים רבים מגיעים החזרים ממס הכנסה, ורבים אינם מודעים לכך. לפעמים מדובר ב"כסף קטן", אך לעיתים הסכומים מגיעים לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים. קישור קל ומיידי https://tax-return.co.il/noycpa/

במיוחד בימים טרופים אלו, כשאנו בפתחו של משבר כלכלי חסר תקדים, ורבים כל כך חוששים לפרנסתם, פשוט אסור לך לוותר על כסך ששייך לך.

אנחנו מבצעים את בדיקת הזכאות ללא עלות, והתשלום הוא מתוך ההחזר בפועל בלבד - "לא קיבלת, לא שילמת", ללא "דמי פתיחת תיק" והפתעות אחרות.


"החזר מס הכנסה" - אם ניכו לך (שכיר/ה) מס הכנסה במהלך השנה, מבלי לקחת בחשבון את ההכנסות המדויקות ואת הטבות המס המגיעות לך, יתכן והמס ששילמת אינו נכון – וניתן להביא לך "עודף" ממס הכנסה!

מס הכנסה מנוכה מהמשכורת, מפדיון פנסיה, ניירות ערך (רווחי הון), מס שבח (מכירת נכס), ועוד.

את הבדיקה ניתן לבצע עבור 6 השנים האחרונות, כלומר כעת (מרץ 2020) ניתן לבצע בדיקה ולקבל החזר לשנים 2014-2019. החזרים עבור שנת 2014 יאבדו בסוף השנה.

במשרדנו, כל פניה נענית ביחס אישי ואנושי. ננסה להבין את המצב יחד, על סמך מידע אישי ורקע תעסוקתי, ובמידת הצורך נבצע בדיקת זכאות להחזרים. הזכאות נובעת ממגוון גורמים –טעויות של המעסיק או של רשות המסים, אי-הצהרה על זכאות להטבות מס שונות, שינוי מקום עבודה, חל"ת ותקופת "בין עבודות", ועוד. יש משמעות למצבים אישיים; גרוש/ה, הורה יחיד או הורה לילד מיוחד עשויים לחשוש מלשתף את המעסיק, והדבר פוגע בזכויותיהם.

חשוב מאד לדעת אילו מסמכים נדרשים וכיצד לזהות ולדרוש את החזרי המס המגיעים לך.

שכיר יכול ורשאי להגיש תביעה למס הכנסה בעצמו, אך האם הוא ידע כיצד לחשב? כיצד להוכיח? לקבל מקסימום הטבות? להימנע ממצב של חבות מס? לעמוד על מלוא הסכום המגיע לו? מס הכנסה אינו חבר של השכיר (אם כי יש פקידים שבהחלט עוזרים), והתהליך ידוע כמורכב ואיטי, ודורש דיוק וידע. הנסיון שלנו מכיל את כל אלה, לטובתך.

"תביעת" ההחזר כרוכה בהגשת טפסים לרשות המסים, מעקב ותקשורת נוספת עם הרשות. את כל אלה אנחנו מבצעים עבורך ובשמך. התהליך אמנם לוקח מספר חודשים, אך אינו דורש ממך הרבה (פרט למסירת המידע והמסמכים שנבקש ממך), ובסופו אולי תקבלו כספים שלא ידעתם ששייכים לכם. חשוב להבהיר שבדיקות הזכאות שלנו הן על פי רוב מדויקות. במרבית המקרים תדעו מראש למה לצפות – אם מגיע לכם כסף, נאמר לכם מראש כמה מגיע לכם.

חשוב לציין כי יש מקרים בהם השכיר חייב כספים לרשות המסים. לדוגמא – דמי אבטלה ואימהות הניתנים על ידי הביטוח הלאומי, מהווים הכנסה כמו משכורת, ועל פי רוב מנוכה מהם מס הכנסה ברמה נמוכה מהנדרש במשכורת, בחישוב משוקלל. על כן, חשוב גם לזהות מקרים בהם השכיר חייב כספים לרשות המסים, ולעיתים יש מקום לפעול לתיקון או ערעור על חובות אלה. כדי להשמר ממקרים כאלה ולטפל בהם כראוי, חשובה לנו השקיפות בינינו לבין לקוחותינו, ומלוא הגילוי ושתוף פעולה.

אני מזמינה אותך לפנות אליי ישירות, ליעוץ ובדיקת הזכאות. במשרדנו התשלום הוא בגין ההחזר בפועל בלבד-

"לא קיבלת, לא שילמת" - זה לא יקרה לבד. תתקשר/י.

שולמית, רכזת החזרי מס הכנסה, משרד רו"ח חן נוי 08-9150505 052-2605456 https://tax-return.co.il/noycpa

**[גם לעצמאים מגיעים הטבות והחזרי מס, אבל הכל מטופל במסגרת הדו"ח השנתי]

לאחר שנים רבות של עיסוק בתחום החזרי המס לשכירים, אני יכולה לומר מנסיוני כי לשכירים רבים מגיעים החזרי מס הכנסה. אינני נוהגת לתת אחוזים והבטחות, כי כל לקוח בפני עצמו, וכל שקל של לקוח הוא 100% עבורו. עכשיו יותר מתמיד. אני מטפלת בהחזרי מס של 500 ש"ח (כי לפעמים זה הרבה כסף) וגם 70,000 ש"ח, ויש לקוחות שאני מטפלת בהם למעלה מעשר שנים.

אינני מקבלת את טענת האוצר ורשות המסים, שמדובר בסכומים קטנים. זה פשוט לא נכון ומטעה את הציבור.

שכירים רבים אינם מודעים לזכויות שלהם, ולכן לא דורשים אותן.


סיבות עיקריות להחזרי מס:

* טעויות בחישוב השכר על ידי המעסיק - ככל שישמע מפתיע גם במחלקות שכר בחברות הגדולות במשק יש טעויות אנוש.

* החלפת מקומות עבודה במשך השנה ללא ביצוע תיאום מס ע"י העובד או המעסיק.

* אי קבלת מלוא הניכויים והזיכויים המגיעים לעובד כי לא הצהיר עליהם.

* אי קבלת מלוא הניכויים והזיכויים המגיעים לעובד בגלל מדיניות ושיטות חישוב.

* נתונים אישיים המשפיעים על הטבות מס שונות (הורים, חיילים משוחררים, עולים חדשים, מסיימי לימודים אקדמיים, תושבי ישובים בעדיפות לאומית, ועוד).

* פעילות בשוק ההון - "העברת הפסדים" בין שנים, לקיזוז מס.

* שליח/עמ"י/אית"ן –חובה לבצע החזרי מס לשנים קודמות – אחוזי הזכאות גבוהים להחריד! תתקשרו אל שולמית אישית.

חשוב! הטבות הניתנות בגין מצב אישיאנחנו נתקלים בהמון שכירים שמתביישים לשתף את מעסיקם במידע רגיש זה, וכך מפסידים הטבות משמעותיות:

* הורה במשפחה חד הורית (פרטי משמורת הילדים) ו/או הורה יחיד.

* תשלום מזונות – "כלכלת ילדים" או מזונות לבת זוג.

* זיכוי בגין ילד מיוחד/נטול יכולת – חינוך מיוחד או חלילה מחלה (עפ"י המלצת ועדת השמה או אישור נכות ביטוח לאומי) - אין צורך בהוכחת חינוך מיוחד בפועל.* תשלומים להחזקת בן משפחה במוסד (הליך מורכב).


את הנ"ל ניתן לדרוש גם בדיעבד – אך עם כל שנה שחולפת האפשרות לדרוש החזר עבור שנים קודמות הולכת ומצטמצמת! לקישור קל ומיידי https://tax-return.co.il/noycpa/


חישובים שאינם קשורים למשכורת, שעשויים להביא לזיכוי מס:

* העברת הפסדים בניירות ערך בין שנים (הגנת מס) לא מתבצע ללא דוח שנתי!

* קיבוע זכויות פנסיה - תיקון ניכוי מס בעת משיכת כספי פנסיה-גמל (חייבים במס)

* חישוב אופטימלי למס שבח, בעת מכירת נדל"ן/דירה.

* הפקדות עצמאיות לביטוח חיים, קצבה ואכ"ע *** כל בעל משכנתא חייב לבצע ביטוח חיים טובת המלווה, וההוצאה מזכה בהטבת מס!

* תרומות למוסדות ציבור והנצחת חללים – באופן ישיר/פרטי או בתלוש השכר.

אצלנו - מחלקת החזרי המס במשרדנו פועלת מאז 2012. אנחנו מנוסים ובקיאים בעבודתנו, ועושים אותה באהבה.

לקוחותינו יעידו שאנחנו נותנים סיוע ברמה רחבה ואישית. כל פונה מקבל מראשית ההתקשרות את מספרי הטלפון של המשרד, כולל מייל ואתר, ואף טלפון סלולרי אישי של אשת קשר (ושל רואה חשבון בעת הצורך). מחיר הטיפול קבוע מראש, אין "דמי טיפול" או "דמי פתיחת תיק" או תוספות למחיר.

אני מזמינה אותך לפנות אליי ישירות, ליעוץ ובדיקת הזכאות. במשרדנו התשלום הוא בגין ההחזר בפועל -

"לא קיבלת, לא שילמת" - ואין לך מה להפסיד, מלבד כסף שלך שנמצא אצל מס הכנסה! זה לא יקרה לבד. תתקשר.

שולמית, רכזת החזרי מס הכנסה, משרד רו"ח חן נוי

08-9150505 052-2605456 או בקישור https://tax-return.co.il/noycpa/

101 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צעדים חשובים לסגירת שנת 2023 בצורה מאורגנת

להלן מספר דברים שיש לבצע לסגירת השנה ולטובת הדוח השנתי (כמובן עשה/י רק מה שרלוונטי לעסק שלך...): 1.           רכבים: לרשום את מונה הק"מ של כל כלי הרכב המשמשים את העסק: כולל פרטי, שכור וגם ליסינג. 2.  

מקדמות לפיצויים בישובי ספר בצפון ודרום בלבד

לקוחות יקרים, בהמשך לעדכונים הטפטפים, להלן מידע נכון לבקר זה. כפי שאתם רואים, המידע אינו שלם (טרם פורסמה רשימת הישובים הרלוונטים), ובכל זאת להלן מידע לגבי מקדמות לפיצויים בישובי ספר בצפון ודרום בלבד

bottom of page