top of page

שלבים עיקריים בהקמת עסק

עודכן: 24 במרץ 2019





להלן סקירה קצרה של השלבים אותם צריך לבצע כל יזם בבואו לפתוח עסק חדש.

במסגרת המאמרים והתוכן בחלקיו הנוספים של האתר אפשר להשלים את הפאזל שבדרך להקמה, ניהול והצלחה עסקית.

להבדיל מרובנו הרואים את העולם בצבעים שונים, אני נוהג לומר שיזם רואה את רעיונו דרך משקפיים ורודים ומכאן תפקידי כרואה חשבון וכיועץ להציג בפניו גם את הפינות האפילות שבדרך ולהעלות תמרורי אזהרה וסימני שאלה.

אך לפני כל אלו על היזם לשבת עם עצמו, לשלוף עט ונייר או קובץ במחשב ולשאול את עצמו מספר שאלות:

1. מהו הרעיון העסקי שלי ?

לא כל רעיון שעבר לרגע במוחנו הוא בעל היתכנות עסקית;

האם בכלל אפשר לעשות מהרעיון כסף? האם זוהי רק גחמה רגעית, לפתוח עסק או שבאמת אני מעונין לעשות צעד משמעותי? לעזוב מקום עבודה? לשנות אורח חיים?

2. בניית מודל עסקי

פשוטו כמשמעו, כפי שאנחנו מתכוננים לפני יציאה לנסיעה, באיזו דרך ניסע, לאן אנחנו רוצים להגיע, כך גם המודל העסקי צריך להיות ברור לנו, מה אני עומד לעשות, איך אני רוצה לעשות זאת, מה אני רואה לנגד עיני במהלך הדרך? לאן אני רוצה להגיע? והכי חשוב , האם ואיך אני מתכוון להרוויח מהעסק.

שני השלבים הנ"ל אינם תלויים בגורם חיצוני, אלא רק ביזם עצמו, אבל מומלץ להתייעץ עם אנשים שכבר "עשו את זה" לשמוע מהם איך הם קיבלו את ההחלטה. וגם להתייעץ עם אנשים המקורבים לנו והמכירים את אופיינו לראות אם בכלל הדרך מתאימה לנו.

3. בדיקת היתכנות

בשלב הנ"ל יש חשיבות להתייעצות עם אנשי מקצוע. בדיקת כדאיות והיתכנות תאפשר לקבל תמונה אם יש צורך אמיתי בעסק שלנו, האם נרוויח כסף בעסק? שווה לטעמי להשקיע משאבים כספיים בבדיקה כזו ע"י אנשי מקצוע מאשר "ליפול" בגלל אי ביצועה.

4. תוכנית עסקית

תכנית עסקית היא ציר הנווט שלנו בדרך לייעד. היא נותנת לנו כוון, לוח זמנים,נקודות ביקורת ואפילו תחנות יציאה. למרבית האנשים תוכנית עסקית נתפסת עם "כסף", אז נכון שבסופו של דבר הכל נמדד בכסף, אך תכנית עסקית היא גם הצהרת כוונות. אין צורך בשלב הנוכחי להכין "תוכנית גדולה" בעלויות כבדות אלא מתאר בסיסי להמשך הדרך.




לאחר שסיימנו את שלב תכנון השלד, בדיוק כמו בבניית בית, נוכל להתחיל את תכנון המעטפת שתכלול את:

צורת ההתאגדות – יחיד, שותפות או חברה מסגרת הרישום במע"מ – עוסק פטור או עוסק מורשה.

השלב הבא יהיה מילוי העסק בתוכן – נותני שירותים, ספקים ,לקוחות , עובדים וכיוצ"ב.

חשוב לזכור שככל שהשלב קשיח יותר לשינויים הוא חייב להיבחן בעדיפות ראשונה.

בהצלחה!

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page